"Apranga LV" tirdzniecības apjomi "Zara" interneta veikalā pērn teju divkāršojušies

Tirdzniecības apjomi

Šim rakstam ir nepieciešamas atsauces uz ārējiem avotiem.

tirdzniecības apjomi

Lūdzu, palīdzi uzlabot šo rakstupievienojot vismaz vienu atsauci. Ja ir kādi ieteikumi, vari tos pievienot diskusijā. Vairāk lasi lietošanas pamācībā.

Atpakaļceļš

Rīgas Centrāltirgus paviljoni Tirdzniecība ir preču vai pakalpojumu apmaiņa. Izšķir maiņas tirdzniecību un tirdzniecību ar naudas starpniecību.

Tirdzniecības darījumi var notikt vai nu starp divām divpusēja tirdzniecība vai vairāk nekā divām pusēm daudzpusēja tirdzniecība. Tirdzniecība parasti notiek īpašās tirdzniecībai paredzētās vietās — tirgūveikalāfondu biržā vērtspapīru tirgus un citur, bet tirdzniecības darījumi var notikt arī ārpus šīm vietām.

Mūsdienās arvien plašāku izplatību gūst elektroniskā tirdzniecība.

Spelling error report

Tirdzniecības pirmsākumi[ labot šo sadaļu labot tirdzniecības apjomi ] Intérêts des nations de l'Europe, dévélopés relativement au commerce, Vēl ledus laikmeta beigu posma mednieki un augu savācēji tirdzniecības apjomi ar akmens darbarīkiem un to tirgo, kas tas ir. Taču sākoties Neolīta revolūcijaimainījās zemju un novadu kopienu sociālā struktūra un būtiski mainījās arī saimnieciskā vide.

Strauji pieauga tirdzniecības nozīme. Līdz ar to zemkopju sabiedrības arvien vairāk kļuva atkarīgas no tuvākiem un tālākiem kaimiņiem. Pastāvīgām apmetnēm un stabilai saimniecībai bija nepieciešams daudz plašāks dažādu mājturības piederumu un darbarīku klāsts.

tirdzniecības apjomi

Maiņas tirdzniecība notika arī ar pārtiku — zemkopības produktiem, medījumiem u. Jau agrīnās zemkopju sabiedrībās izveidojās daudzveidīgi tirdzniecības sakari starp ciematiem, apmetnēm un pat atsevišķām mājsaimniecībām. Atsevišķi priekšmeti daudzkārtējas maiņas ceļā pārvietojās no mājas uz māju, no ciemata uz ciematu, no novada uz novadu.

Tā, piemēram, dzintarskuru ieguva galvenokārt pie Tirdzniecības apjomi jūrasnereti šķērsoja visu Eiropunonākot Tuvajos Austrumos un tālāk.

Darba plāns

Jau senos laikos attīstījās pastāvīgi tirdzniecības ceļi. Viens no garākajiem uz sauszemes, ap km, bija Zīda ceļškas savienoja Romas impēriju ar Ķīnu. Viduslaikosattīstoties kuģubūvei un navigācijaiizveidojās tirdzniecības trīsstūris pāri Atlantijas okeānamkas savienoja EiropuAmeriku un Āfriku. Saimniecībai attīstoties, pieauga arī tirgojamo preču apjoms un dažādība. Tā, pa Atlantijas tirdzniecības trīsstūri no Eiropas uz Āfriku un Ameriku tika pārvadāti tekstilizstrādājumiieročivīns utt.

Nozares iestādes

Āfrikā uz kuģa tika uzņemti piespiedu vai apmāna ceļā par vergiem padarītie melnādainie afrikāņi, kuri tika pārvesti uz Ameriku. Savukārt no Amerikas uz Eiropu tika vests cukurstabakakokvilnagaršvielas. Starptautiskā tirdzniecība[ labot šo sadaļu labot pirmkodu ] Tirdzniecības trīsstūris Atlantijas okeānā Starptautiskā tirdzniecība ir preču apmaiņa starp divām vai vairākām valstīm, vai, precīzāk, starp dažādu valstu uzņēmumiem.

Galvenais iemesls, kādēļ pastāv starptautiskā tirdzniecība, ir suverēnu valstu pastāvēšana it visur pasaulē.

Main navigation

Latvija kā suverēna valsts stājas saimnieciskajās attiecībās ar citām pasaules valstīm, gan tuvākajiem kaimiņiem Baltijāgan tālākiem šo attiecību partneriem — VācijuLielbritānijuSkandināvijas valstīm, KrievijuKazahstānu utt. Starptautisko tirdzniecību ietekmē dažādi faktori, piemēram, attālums starp valstīm. Šo faktoru apraksta tā sauktais Gravitācijas modelis.

Šis modelis nozīmē, ka tirdzniecības apjoms starp divām valstīm ir aptuveni proporcionāls šo valstu iekšzemes kopprodukta lielumam, pie citiem vienādiem nosacījumiem.

Navigācijas izvēlne

Tirdzniecības apjoms samazinās, pieaugot attālumam starp tirdzniecības apjomi valstīm. Latvijas tirdzniecības apjoms ir salīdzinoši liels ar Igauniju un Lietuvujo tās ir Latvijas kaimiņvalstis un preču pārvadājumu attālums ir neliels. Taču, piemēram, ar PortugāliGrieķiju vai Urugvaju Latvijas tirdzniecības apjoms ir mazāks, jo ievērojamais attālums no Latvijas līdz tām ir būtisks tirdzniecību ierobežojošs faktors.

Šo attiecību nereti var būtiski mainīt citi faktori — saimnieciskās sadarbības līgumu esamība starp apskatāmajām valstīm, politisko iekārtu līdzība vai atšķirības, valodas tuvība vai barjeras utt. Tā, piemēram, Latvijas ārējā tirdzniecība ir aktīvāka ar Igauniju un Lietuvu, nekā ar Krieviju vai Baltkrievijulai gan ģeogrāfiski visas tās ir Latvijas kaimiņvalstis.

tirdzniecības apjomi

Tas izskaidrojams ar minēto faktoru atšķirīgo lomu katrā konkrētajā gadījumā.